Bokrecension

Ja jag har ljugit! Förlåt, jag har läst ut boken innan jag lämnat in hemtentan. Vilket är mer mig själva att skylla faktiskt vilket jag får sota för nu då stressen börjar kännas riktigt ordentligt!
Dåså, som utlovat en bokrecension om boken "Fallen Ängel". Det finns i min mening 2 olika sorters bokrecensioner, den ena där man analyserar och spekulerar över det mesta i boken, sen en annan där man mer diskuterar lite utan att avslöja för mycket om vad som händer i boken. Jag kör såklart på det andra alternativet.

När jag läste baksidan på boken så fick jag en bild av att det skulle vara romantiken ifrån Twilight och spänningen som i serien Supernatural. Det var inte riktigt så faktiskt, hade tänkt mig en mer spännande kamp mellan det onda och det goda och nästan en bild som i Supernatural med änglar mot demoner med människor som shackpjäser. Det var inte så det var i denna boken iaf, men det finns ju en tvåa också.
Det som jag tyckte var lite kul som hända iaf mig var att jag inte kunde lista ut hela slutet utan blev lite förvånad faktiskt. Vilket kan bara ha varit jag då jag hade tänkt ut ett eget slut innan lite. Sedan fanns det en del saker som blev ganska självklara ju mer historien gick  vilket också är ganska självklart.
Det var i det hela en riktigt bra bok som jag läste ut på mindre än ett dygn då jag inte kunde lägga den ifrån mig när jag väl började läsa, vilket är ett bra betyg. =D Som sagt om man gillar Twilight så lär man nog gilla den här med ^^

Över till att se färdigt på Robinsson sedan plugg!
Natti natti!
Kommentarer
Ameli

svar: Haha tack lina, kanske dyker det ner ett litet julkort till dig i år;)



Föresten, boken låter spännande, får nog ta och läsa den (när jag har tid för att läsa en bok frivilligt vill säga haha)

2010-11-25 » 21:22:22
URL: http://amelisdrawpaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback