Harry Potter och dödsrelikerna

Här igen! Är ju tvungen att berätta att jag var på bio igår också för att se den efterlängtade Harry potter och dödsrelikerna del 1! Jag ska inte erkänna vad som händer i filmen här såklart men jag kan berätta vad jag tyclte om den... Den var riktigt bra! :D Sedan att det finns smådetaljer som inte stämmer helt gör inte så mycket alls, de måste ju ändå få det heöa gå ihop i en film och det har de lyckats bra med =) Jag kan inte vänta till sista delen kommer ut och se hur det har filmatierat slutet. Även om man vet vad som händer i slutet är det alltid kul att se om scenerna och allt stämmer överens med det man ha läst då man ändå bildar sig en bild i huvudet om det. Det var kul att se att denna filmen hade många scener så som jag hade föreställt mig när jag läste boken.

Det är också alltid lika roligt att gå på bio måste tilläggas, framförallt när man har så sköna vänner som man kan  gå med! En rolig kväll som absolut måste göras om även om bokningen av biljetterna tog sin tid och att det fanns en del personer på bion som hade svårt att sitta still och vara tysta. Vi får tillfällen nästa år en hel del gånger då om jag inte har helt fel så ska sista delen av Harry potter komma ut, Stephanie Meyers andra bästsäljande bok "The host" som ska spelas in och i slutet av nästa år kommer även första delen av sista boken av Twilight-serien visas (breaking dawn). Sedan såg vi faktiskt på bio-reklamen att "Red Riding Hood" ska komma i Mars på bio som handlar då antar jag i runda slängor om lilla rödluvan och varulvar om jag förstod trailern rätt.

Mycket roliga saker att se fram emot nästa år!
Fram tills dess blir det jobbiga saker som att sitta inne hela morgondagen och göra läxa och vänta att snöstormen ska köra förbi som sades på vädret att det skulle göra inatt och imorgon. 

Take care! 
Kommentarer
Ameli

svar: Haha eller hur, lite kontraster så ;)



Måste också tillägga att det var väldigt kul och trevligt att se på Harry Potter med er! Och ser framemot alla roliga filmer som kommer! Då blir det mycket biobesök ;)

2010-11-22 » 21:21:47
URL: http://amelisdrawpaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback