Hobby!

Jag måste ha en hobby... Den senaste veckan har mitt liv bestått i filmer mestadels men också lustiga spela, försök till att spela spel som inte vill funka och läsa böcker. Jag testade iofs och träna två dagar vilket gick bra första gången och andra gången sådär. Funderat på att sammanställa någon slags novell men idéerna är lite utspridda för att försöka sammanställa det till något bra resultat, plus att min skrivförmåga har en del brister. Andra saker jag har gjort har jag helt enkelt tröttnat på. För en som är lite rädd för förändringar så söker jag nog ändå något nytt just nu. Det börjar liksom gå för långt när man ser filmer som man egentligen inte vill se bara för att man ska ha något nytt att se. Läsa gör jag gärna men det blir också lite segt i längden och på TVn finns det inte mycket att se. Jag såg på Allsång på skansen igår iofs men det är ju inget jag längtar till varje vecka för att få se. Detta resulterar mestadels i att jag gör ingenting som man kort kan förklara det. Ingenting i den meningen att jag inte gör någon nytta överhuvudtaget, inte ens för mig själv faktiskt. Ett par dagar är det skönt att bara inte göra någonting för det är nyttigt att inte göra det ibland, i min mening. Samtidigt är jag förjävla lat också. Så.. en hobby... vad sägs som att skrämma ungarna som leker utanför? börjar bli en aning irriterad på deras lek som går ut på att säga "mjau" hela tiden.. Få se om det dyker upp någon lämplig hobby för mig! 
Annars står det bio på schemat, lördag med lite vänner som kommer bli riktigt kul! Lite mat och sedan sista delen av Harry Potter-filmen som kommer avsluta vår HP-tradition, det kommer bli storslaget ;) 

Så efter allt nonsens i detta inlägg som vanligt så går jag vidare till att förbereda mat tills mamma kommer hem. 

hobby
hobby
dobby (se jag hittade en röd tråd i inlägget)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback