Två små rescensioner

Sommarlovet börjar för mig imorgon, eller som de säger på högskola och universitet "terminsuppehåll" eller något sådant. Opponering väntar och jag är nervös som tusan för att ha missuppfattat något så det blie helt fel. 
Annars längtar jag bara så det är över och jag kan andas! Just det, som sagt har inte slutat för terminen än och ändå har jag hunnit läsa ut två av de böcker jag beställde... hur gick det till?!
jag kan ha en liten kort recension om dem båda.
Den första var "död tills mörkret faller" vilket är första boken i serien om True Blood.
Till en början tyckte jag att jag läste manuset till de första avsnitten i serien, det var ganska precis, tråkigt precis.
Sedan blev det lite annorlunda när man närmade sig mitten och slutet. Jag kom på mig själv störa mig på vissa saker med jämförande från serien, att en person saknades? att man bara följde Sookies resa i boken?
Det vore orättvist att säga att tv-serien faktiskt är bättre än boken då jag inte läst alla böcker men man får följa personerna på ett annat sätt i tv-serien.
Den andra boken jag har läst ut heter "förlorad ängel" som är en fortsättning på "fallen ängel" som jag gjorde en recension om för ett tag sen.
Detta var en bok som jag blev känslomässigt irriterad av faktiskt, en del saker var lite oförstående för mig, deras handlande. eller rättare sagt hennes handlande, huvudpersonen i boken. Annars var den faktiskt ganska spännande och spekulerade mycket i hur det skulle sluta. låt mig bara säga att det slutade verkligen mitt i någonting som verkligen tyder på en fortsättning.
Aja det var allt för mig nu!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback